ŚLADAMI  JP II

Powoli tradycją Szkoły  Podstawowej w Trzebiczu stają się coroczne wycieczki na zakończenie roku szkolnego w różne zakątki naszego kraju, organizowane przez Ks. Kanonika Tadeusza Wołoszyn.  W tym roku  Ks. Proboszcz zaprosił swych uczniów, ministrantów, młodzież i dzieci „ Białej armii”, laureatów Powiatowego Konkursu Wiedzy o JP II oraz nauczycieli na przepiękną i pełną wzruszeń wycieczkę śladami Jana Pawła II.

W niedzielę o godz. 22.00 wyruszyliśmy na niecodzienną wędrówkę, aby zwiedzać miejsca związane z życiem OJCA ŚWIETEGO Jana Pawła II .

W Krakowie wczesnym rankiem powitał nas Ks. Przeor Tomasz Szatanik, przełożony Zakonu Kanoników  Regularnych Laterańskich w Krakowie, pochodzący z Trzebicza.

Po smacznym śniadaniu i udziale we Mszy Świętej w Bazylice Bożego Ciała udaliśmy się wraz z panią przewodnik udaliśmy się na zwiedzanie Krakowa. Trasa zwiedzania rozpoczęła  się na Wzgórzu Wawelskim wizytą w katedrze, gdzie Karol Wojtyła celebrował wiele mszy świętych. Po opuszczeniu Wawelu przeszliśmy  pod budynek seminarium duchownego (obecnie Muzeum Archidiecezjalne), a następnie pod Pałac Biskupi ze słynnym oknem, z którego Jan Paweł II pozdrawiał wiernych podczas pielgrzymek do ojczyzny. Kontynuacją trasy było przejście  pod Collegium Novum - główny gmach Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie Karol Wojtyła wykładał teologię. Następnie udaliśmy się  na Rynek Główny do Kościoła Mariackiego, a następnie do Kościoła św. Floriana, gdzie późniejszy papież był wikariuszem.  Kraków pożegnaliśmy wizytą w Łagiewnikach, gdzie o godzinie 15 rozpoczęła się w  Koronka do Miłosierdzia Bożego, w której uczestniczyliśmy. Po modlitwie  i ucałowaniu Relikwii świętej Siostry Faustyny zwiedziliśmy Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, tak Bliskie sercu naszemu świętemu Janowi  Pawłowi II. Późnym wieczorem przybiliśmy do Zakopanego na Olczę -  powitał nasz  Ks. proboszcz  przełożony  Sanktuarium MB Objawiającej Cudowny Medalik. Następne dni pobytu przyniosły wiele wrażeń i podziwu krainy ,która ukochał nasz święty JP II. Zwiedziliśmy wiele pięknych zakątków w których wielokrotnie przebywał nasz ukochany święty : Morskie Oko, Rusinowa Polana , Dolina Kościeliska, Dolina Strążysk  pod Giewontem oraz słynna Gubałówka, z której podziwialiśmy  panoramę Tatr.

Ostatni dzień  naszej tygodniowej wyprawy to wyjazd do Wadowic, miejsce narodzin Karola Wojtyły. Odbyliśmy wizytę  w kościele, gdzie znajduje się chrzcielnica, w której ochrzczono małego Karola oraz zwiedziliśmy  dom rodzinnego Ojca Świętego - obecnie muzeum z ekspozycją pamiątek, fotografii i listów. Przed wyjazdem z Wadowic wszyscy uczestnicy  spróbowali słynnych „papieskich kremówek”. W drodze powrotnej  do domu zajechaliśmy  do Kalwarii Zebrzydowskiej słynącej z zespołu klasztornego oo. Bernardynów. Ojciec Święty pielgrzymował tu wielokrotnie w latach młodości i zawsze chętnie powracał do tego miejsca ze względu na jego wyjątkową atmosferę sprzyjającą wyciszeniu i kontemplacji. Zwiedziliśmy  bazylikę a spacer po dróżkach kalwaryjskich położonych malowniczo na okolicznych wzgórzach zakończył naszą pielgrzymkę.  Każdy dzień wędrówki rozpoczynaliśmy Mszą świętą i błogosławieństwem  Opiekuna. Wszyscy uczestnicy są szczęśliwi i wdzięczni Ks. Proboszczowi, że  mogli uczestniczyć w tak pięknej wyprawie.

Teresa Kwiatkowska. SP Trzebicz

Młodzież z Trzebicza w Tatrach…

Po Jubileuszu 60-lecia parafii ks. Proboszcz Tadeusz Wołoszyn rozpoczął organizowanie grupy młodzieży z KSM-u , Ministrantów i Scholi w Tatry.

3 lipca, w niedzielę wieczorem na stacji PKP w Krzyżu zebrało się nas 32 osoby, wszyscy z plecakami.

Podróż pociągiem do Zakopanego przebiegła spokojnie i wesoło , na wspólnych rozmowach i zabawach. Rano w Zakopanem czekały na nas busy , które przewiozły nas na miejsce naszego pobytu, na Olcze obok Sanktuarium Objawiającej Cudowny Medalik.

Po zakwaterowaniu w gościnnych progach Księży Misjonarzy przywitaliśmy się z Matką Bożą w kościele. Stąd rozciąga się piękna panorama Tatr z widokiem na Giewont, Kasprowy Wierch….

Od pierwszego dnia realizowaliśmy plan wędrówki szlakiem Jana Pawła II. Przeszliśmy Dolinę Kościeliską , nad  Morskie Oko, zobaczyliśmy piękne widoki na Polanie Rusinowej. U stóp[ Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr na klęczkach wyszeptaliśmy Modlitwę Różańcową. Pobyt w Zakopanem nie mógł się bez Krupówek , wjazdu kolejką linową na Gubałówkę oraz oddania czci Bł. JP 2  w jego relikwiach w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej.

Ten tydzień , choć minął szybko spędziliśmy intensywnie i na pewno zapadnie wszystkim nam w pamięci. Tatry są piękne i potrzebują medytacji i były ku temu okazje.

Wyjazd naszej młodej grupy z parafii  z Ks. Proboszczem i Opiekunami  pokazał nam  jak piękne są góry i jak ważna jest Wspólnota. Dziękujemy…